400.000 Duster produse la Uzinele Dacia

Uzina Vehicule Dacia de la Mioveni a fabricat automobilul Dacia Duster cu numărul 400.000.

Vehiculul, un Laureate 4×4, de culoare gri platine, echipat cu motorul 1.5 dCi 110 CP, va fi livrat unui client din Franţa, principala piaţă de export a mărcii Dacia.

În prezent, Duster reprezintă în jur de 45% din producţia totală zilnică realizată la Uzinele Dacia.

Modelul Duster a fost lansat în martie 2010 la Salonul Auto de la Geneva, iar raportul calitate/preţ/prestaţii i-a adus numeroase premii acordate de profesionişti ai domeniului auto. Dacia Duster a fost aleasă “Maşina Anului 2011” în România şi Croaţia, a obţinut trofeele “SUV-ul Anului 2011” în România, “Autobest 2011”, “Cel mai 4×4 al anului 2012” în Franţa, “Argus” (la categoria vehicule de familie) în Franţa şi titlul de “Campion la Valoarea Reziduală 2011” în Germania.

Duster s-a impus ca lider de categorie in chiar anul lansarii sale, 2010, fiind recompensat cu numeroase premii.

In total, in procesul de fabricatie al unui Dacia Duster sunt folosite 556 kilograme de tabla si peste 2.600 de piese, dintre care aproximativ 200 specifice. La finalul procesului, caroseria unui Duster ajunge sa cantareasca 329 kilograme.

Caroseria unui vehicul Duster 4×4 necesita 5.300 puncte de sudura pentru asamblare, cu 200 in plus fata de modelul 4×2.

Ultimul pas inainte de a ajunge in zona de control al finisarii este testul pe o mini-pista de incercari de 467 m si pentru a trece in faza urmatoare, Duster-ul trebuie sa faca fata celor 4 tipuri de obstacole:

– “solzi de peste” (zona de obstacole mici pentru identificarea zgomotelor de sub caroserie);
– o zona compusa dintr-un obstacol cu diferenta de nivel care ajuta la detectarea eventualelor zgomote in habitaclu;
– “spinari de magar”, zona cu obstacole dispuse in diagonala care ajuta la depistarea zgomotelor realizate de amortizoare;
– zona „trotuar” care ajuta la depistarea zgomotelor din zona spate, vibratii ale caroseriei;

În decursul celor aproape trei ani de carieră comercială, 95% din producţia modelului a fost exportată, cu precădere în ţările Europei Occidentale.

Leave a Reply