Cumpara asigurare RCA ieftin pasul 1 Complezi formularul
pentru a calcula pretul unui RCA ieftin
Cumpara asigurare RCA ieftin pasul 2 Calculam preturile RCA, alegi asigurarea RCA
care ti se potriveste.
Cumpara asigurare RCA ieftin pasul 3 Comanzi asigurarea
RCA
si noi livram gratuit oriunde in tara.
Telefon: 0770 191 544
Program L-D: 9-18

Alpina B3 Biturbo

Cei care știu mai multe decât că “BMW contruiește cele mai bune mașini din lume” au un respect deosebit pentru Alpina, producătorul care ia modele de BMW și le duce la perfecțiune – vezi tu, în cazul ăsta, BMW-urile chiar pot să fie mai… perfecte. Inginerii Alpina, acei omuleți practicanți de inginerie neagră, optimizează fiecare aspect al mașinii (nerezumându-se doar la jantele caracteristice, cu 20 de spițe). Iar timpul liber (dacă îți vine să crezi că au așa ceva) îl investesc în producția vinului.

De exemplu, atunci când M5 E60 și-a îndesat sub capotă un V10 de 5,0 litri, cu 507 CP, cei de la Alpina au preferat varianta mai ușoară (ca număr de kilograme) preluată de pe 545i E60 (V8 de 4,4 litri, cu 333 CP), căreia i-au administrat un tratament de supraalimentare, ajungând la – ca să vezi – 507 CP.

Pasionații BMW își vor aminti, cu frisoanele de rigoare, ziua în care M3 a venit cu motor V8 – o zi la fel de tragică ca și cea în care România a pierdut în fața Suediei în ’94, punând capăt unei povești a succesului.

Ceea ce a pregătit Alpina pentru salonul auto de la Geneva de anul acesta nu este un M3, însă are performanțele unui și – vești bune! – are sub capotă un motor cu șase cilindri în linie. Acesta este Alpina B3 Biturbo.

Donorul, în cazul acesta, este 335i, căruia i-au mai adăugat o turbosuflantă, motorul de 3,0 litri (306 CP) livrând acum undeva la 410 CP și 600 Nm (cifrele precise vor veni odată cu prezentarea oficială de săptămâna viitoare). Conform tradiției Alpina, transmisia va fi asigurată de o cutie automată (aici, un ZF în opt trepte), care va ajuta mașina să sprinteze de la zero la 100 km/h în 4,2 secunde, oprindu-se la 306 km/h (tot conform tradiției, Alpina nu are limitare electronică a vitezei). Deci, față de actualul M3, este mai rapid și… mai rapid.

Consumul mediu declarat este de 6,9 l/100 km (pe care trebuie să te anunțăm că nu-l vei obține niciodată, ținând cont că ai patru sute și ceva de cai-putere la dispoziție) iar emisiile de CO2 de 177 g/km. Desigur, BMW M3 este un produs original al diviziei M și nu doar un 335i dopat. Însă Alpina, pe de altă parte, nu a dezamăgit niciodată…

Asta ne trezește o curiozitate: câți dintre voi ar prefera un model Alpina înaintea unui M propriu-zis? Și, mai ales, de ce? Folosește rubrica de comentarii de mai jos pentru argumentare.