Are nevoie piata de asigurari de CASCO fara suma asigurata?
mentarea pe varsta. De ce? Pentru ca cele mai multe daune pe care le are o masina sunt daunele partiale, pe de o parte, respectiv din dorinta de a face o prima cat mai corecta”, a declarat Madalin ROSU, Claims Manager, GENERALI Romania.
Potrivit lui Madalin ROSU, despagubirile facute sunt calculate in functie de valoarea reala a vehiculului din momentul daunei, in baza datelor EUROTAX. Totodata, daunele de dimensiune mica sau medie nu influenteaza polita CASCO fara suma asigurata, “ele neintrand nici o data sub aceasta incidenta. Doar dauna totala si furtul total. Astfel, despagubirea ar fi corecta la valoarea reala din momentul accidentului, iar evaluarea ar fi corecta si transparenta pentru ambii actori implicati.” (Madalin ROSU).
“Nu cred ca politele CASCO fara suma asigurata sunt o solutie. Clientul roman vrea sa stie valoarea masinii”, a punctat Artur BOROWINSKI, Vicepresedintele OMNIASIG VIG.
“Nu cred ca aceasta este adevarata noastra problema si ca ar reprezenta solutia. Sunt convins ca mentalitatea noastra, ca romani, este sa stim cat putem fi despagubiti”, considera si Ion FILIPOIU, Chief Technical Officer, AUDATEX.
De cealalta parte, o opinie pro-asigurare CASCO fara suma asigurata are Victor SRAER, Managing Partner, OTTO Broker: “In masura in care oferim informatii corecte, suntem bine instruiti si comunicam corect cu clientul, avem sanse mari sa vindem si altceva decat “full casco” si “polite fara fransiza”. Pentru a avea succes avem nevoie de informare corecta, incepand de la semnarea politei pana la determinarea valorii corecte in caz de dauna totala”.
“Exista metode de a determina valoarea unui autovehicul in cazul unei daune totale. CASCO fara suma asigurata ar putea fi o solutie”, a subliniat si Sorin IACOB, General Manager, EUROTAXGLASS’s. In opinia acestuia, o solutie de mijloc ar fi o trecere treptata de la polita cu suma asigurata catre o polita cu o suma maxima de despagubire: “Dar aceasta presupune un efort din partea asiguratorilor, in a informa corect clientul despre tipul de produs pe care il cumpara”.