Asigurarile travel au atins nivelul maxim din ultimii sase ani in T1
nderea acestor asigurari in totalul pietei s-a cifrat la finalul lunii martie la circa 0,6%, fata de sub 0,3 in T1 2008.
Daunele de pe acest segment de piata au avut o evolutie similara, de la 0,8 mil. EUR (T1 2008), la 1,4 mil. EUR (martie 2013), in vreme ce raportul indemnizatii brute platite / prime brute subscrise a crescut de la 41% (martie 2008) pana la 45% (martie 2013), cu trecere printr-un moment de varf in martie 2009 (65%).
La finalul primului trimestru al anului curent, dupa criteriul volumului de subscrieri, lider pe acest segment a fost ALLIANZ-TIRIAC care detine o cota de piata de peste 25%, asigurarile turistice generand mai bine de 1,4% din totalul afacerilor societatii. GENERALI Romania se regaseste pe a doua pozitie (cu o cota de piata de 24,8%), afacerile societatii depinzand in proportie de 3% de aceste tipuri de polite, in vreme ce OMNIASIG VIG s-a clasat pe a treia pozitie (12,5% cota de piata). Top 5 a fost completat de ASTRA Asigurari (12,2% cota de piata) si GROUPAMA Asigurari (10,5%).
Gradul de concentrare al pietei este crescut, primele cinci companii din piata generand peste 85% din totalul subscrierilor in T1 2013, fata de 68% cu sase ani inainte.
Spre comparatie, in T1 2008, topul societatilor de asigurare pe segmentul de asistenta turistica era format din RAI Asigurari (26% – cota de piata), CARPATICA Asig (11,9%), OMNIASIG (11,3%), CITY Insurance (10,1%) si BT Asigurari (8,7%).