Clientul curios, clientul chibzuit si clientul neincrezator – cine cumpara asigurari online?

Clientul curios, clientul chibzuit si clientul neincrezator – cine cumpara asigurari online?
variind de la 0,7% la 5,5% in acest domeniu. Comportamentul potentialilor cumparatori de asigurari online difera in functie de experienta, interesul si increderea in acest timp de achizitie si, in functie de acesti factori, se disting mai multe tipologii.

Clientul curios este o persoana care se arata interesata de aceasta solutie, dar care, pana la momentul respectiv, nu a folosit astfel de servicii, drept urmare, este interesata sa parcurga o noua experienta. De cele mai multe ori clientii din aceasta categorie se opresc in momentul cand in site sunt cerute informatii specifice despre proprietarul masinii, ca, de exemplu, codul numeric personal sau detalii despre masina, precum numarul acesteia de identificare, numarul de inmatriculare, parametri tehnici – cilindre, puterea sau masa maxima autorizata. Aceasta persoana reprezinta insa viitorul acestei industrii, este prototipul clientului.

Clientul chibzuit stie ca are de reinnoit sau de incheiat o asigurare noua si isi face bugetul pentru luna urmatoare sau doar verifica oferta primita de la brokerul/ asiguratorul sau pentru a se asigura ca pretul primit este cel corect si, mai ales, pentru a verifica oferte similare din piata. Acest client stie si este de acord ca trebuie sa dea informatii complete si corecte, insa de cele mai multe ori nu va finaliza comanda ci se va opri in sectiunea de afisare oferte de pret. Acest tip de client va fi printre primii clienti fideli mediului online de indata ce se va convinge ca informarea in mediul online este obiectiva si ca poate primi ofertele cele mai bune din piata.

Clientul neincrezator se caracterizeaza prin convingerea ca ofertele din mediul online sunt corecte si obiective, poate chiar mai bune decat cele primite in mediul offline, dar are inca indoieli privind compania “din spatele site-ului”, in principal neincrederea in livrarea serviciilor achizitionate. O prima manifestare a acestei neincrederi este optiunea de a plati la livrare – acest aspect este caracteristic pentru piata online din Romania, luand in considerare ca are cea mai mica penetrare a platilor cu cardul direct pe site, respectiv, un procent de aproximativ 10%. Daca problema platii este rezolvata simplu de achitarea ramburs, raman totusi celelalte intrebari legate de incredere/lipsa de incredere.

Mai multe informatii despre fiecare categorie, precum si despre alte doua importante tipologii ale clientilor de asigurari online puteti citi in articolul lui Razvan PAVEL, “Site-ul… locul unde furnizorii se intalnesc cu potentialii clienti”, publicat in numarul de mai al revistei PRIMM – Asigurari & Pensii.

Leave a Reply