Cum sa iti asiguri sanatatea in strainatate?
primul rand ar trebuie sa facem o distinctie intre polita clasica de asigurare de calatorie in strainatate, oferita de majoritatea companiilor de asigurare din Romania si o asigurare voluntara de sanatate. Diferenta intre acestea este data de prima si suma asigurata, riscurile si serviciile cuprinse in polita, tarile in care se acopera, perioada etc.
Ce acopera asigurarea de calatorie in strainatate si cat costa?
Asigurarea de calatorie in strainatate acopera, de obicei, riscuri care ajung la zeci de mii de euro, pentru sume medii de la 5-10 EUR pana la cateva sute de euro, pretul fiind stabilit in functie de perioada asigurata, varsta clientului, cat si de zona acoperita. Acestea sunt valabile oriunde in lume, difera insa suma de acoperire functie de tara: de obicei, pentru spatiul european, suma acoperita este in limita a 50.000 EUR (oferta relativ standard pe care o regasim in produsele asiguratorilor din Romania) in timp ce pentru alte tari sumele pot fi in limita a 15.000 sau 30.000 EUR. Spre exemplu, o asigurare premium de calatorie in strainatate oferita in Romania de catre MONDIAL Assistance, unul dintre liderii la nivel mondial in domeniu, are suma asigurata de pana la 100.000 EUR, se incheie doar pentru 90 de zile si ofera posibilitatea asiguratului sa se trateze atat in sistemul medical privat cat si cel de stat. “Pretul unei astfel de polite pentru o persoana este de 173 de lei pentru 31 de zile, riscurile acoperite incluzand intreruperea calatoriei, costuri de spitalizare, asigurarea bagajelor, accidente, raspunderea civila etc. Se acopera inclusiv acutizarea bolilor cronice si nu se percepe prima suplimentara pentru persoanele peste 65 ani, polita fiind valabila in Europa, statele Marii Mediterane, Maroc, Rusia si Iordania”, ne-a declarat Romeo BOCANESCU, Director General, DESTINE Broker.
O asigurarea medicala internationala poate oferi protectie de pana la 1,9 mil. EUR
In ceea ce priveste asigurarile voluntare de sanatate, acestea au o prima de asigurare peste medie, cu o limita de despagubire corespunzatoare, incluzand un spectru mult mai larg de servicii oferite asiguratilor. Majoritatea asiguratorilor din Romania ofera polite de asigurari de sanatate cu tratament in unitatile medicale private sau de stat in Romania, se poate opta insa si pentru o polita de asigurare care sa acopere aceste servicii in strainatate. Atentie insa, aceste polite au prevazut expres tarile in care se ofera acoperire si suma asigurata. Spre exemplu, polita de asigurare medicala internationala oferita de BUPA, unul din liderii internationali in domeniu, care opereaza si in Romania, asigura acoperirea oricarui tratament spitalicesc esential de care ati avea nevoie in strainatate, in caz ce urgenta sau vizita planificata, suma de acoperire fiind de maxim 1.875.000 EUR. Aceasta include inclusiv chirurgia, tratamentul pentru cancer si imagistica primite fie in spital fie ca pacient nespitalizat. “Pretul pentru o astfel de asigurare difera functie de varsta asiguratului si pachetele de servicii alese, spre exemplu, pachetul de baza pentru o persoana in varsta de 35 ani poate ajunge la 2.400 EUR pe an, care poate fi platit si in 12 rate”, explica Romeo BOCANESCU.
La incheierea unei astfel de polite clientul va completa si o fisa medicala unde se precizeaza, alaturi de altele, bolile preexistente, de cele mai multe ori asiguratul fiind supus si unei investigatii medicale. “In cazul in care persoana asigurata apeleaza la serviciile unei unitati medicale in strainatate, functie de conditiile stipulate in polita si de contractele pe care le are asiguratorul cu unitatea medicala din tara respectiva (valabil si pentru cei care au o asigurare de calatorie), se va merge fie pe decontare directa cu spitalul sau asiguratul va achita serviciile de tratament urmand ca ulterior sa deconteze aceste sume la asigurator. In orice caz, este esential ca asiguratul sa anunte compania despre survenirea cazului asigurat, la unul dintre numerele de telefon care se regasesc in polita, ulterior acestia fiind indrumati de catre un operator call-center in vederea solutionarii problemelor aparute”, conchide oficialul citat.