Din ce in ce mai multi romani fac cumparaturi pe Internet. Piata asigurarilor prinde valul pe online

Din ce in ce mai multi romani fac cumparaturi pe Internet. Piata asigurarilor prinde valul pe online
e importante ca si alte surse de informatii pentru alegerea produselor. Online-ul devine, astfel, un punct de interes pentru multe domenii, inclusiv pentru cel financiar. Iar asiguratorii si brokerii romani incep sa se orienteze din ce in ce mai mult catre vanzarea politelor pe Internet.

Analiza desfasurata de GfK Romania, desfasurat pe un esantion reprezentativ pentru populatia urbana utilizatoare de Internet, cu varste intre 15 si 45 de ani (600 de respondenti), releva rolul important al Internetului in redefinirea comportamentului de cumparare. La baza acestui fenomen se afla atat popularitatea in crestere a tablet PC-urilor si smartphone-urilor, cat si cresterea gradului de penetrare a Internetului in Romania.

Astfel, printre activitatile desfasurate de consumatorii romani in vederea luarii celei mai bune decizii de cumparare se numara: accesarea site-urilor de comparare a preturilor, consultarea online a descrierilor detaliate ale produselor si a recenziilor altor cumparatori si schimbul de informatii din retelele sociale.

De asemenea, studiul releva si modificarea modului de utilizare a “telefoanelor inteligente”. Daca in momentul de fata, smartphone-ul este folosit cu precadere pentru a compara preturi (44% dintre detinatorii care s-au informat online sau au cumparat online in ultimele 6 luni), pentru a cauta informatii si recenzii (42%) si pentru a localiza magazine (42%), se remarca si aparitia altor tipuri de comportamente: verificarea disponibilitatii unui produs (31%) sau scanarea de coduri QR (22%).

In acest context, interesul asiguratorilor si brokerilor pentru dezvoltarea in online este din ce in ce mai mare.

Asigurarile online in Romania – piata cu potential

Din 8 milioane de utilizatori romani de internet, aproximativ 5 milioane si jumatate sunt potentiali clienti de asigurari. Cu aceste cifre, Romania devine cea mai importanta piata de internet din Europa de Est. Vanzarile de asigurari online se afla insa la inceput, iar ratele de conversie din vizitator al site-ului in cumparator au valori reduse.

Romania este, deocamdata, departe de piata asigurarilor online din regiune – de exemplu, piata cea mai dezvoltata din zona este in Ungaria, unde vanzarile de asigurari online reprezinta 60% din piata de retail. Prin comparatie, in Romania, vanzarile online de polite se plaseaza undeva la 5-6% din piata de retail, potrivit estimarilor facute pentru anul 2011. Media pietei online din Europa Centrala si de Est se situeaza aproximativ la 20-25% din zona de retail.

Cu toate acestea, asteptarile sunt mari si din ce in ce mai multi jucatori din piata romaneasca a asigurarilor isi manifesta interesul pentru acest mediu. De exemplu, doar in decemebrie 2012, trei brokeri cu nume importante pe piata locala anuntau lansarea unor portaluri dedicate vanzarilor de asigurari pe Internet: SAFETY Broker, MAXYGO Broker si SRBA. In 2013, asigurarile online s-au asociat unor branduri cunoscute: una dintre cele mai mari librarii online din Romania, Elefant.ro, a lansat un serviciu de comercializare a politelor RCA pe site-ul propriu, iar VODAFONE a anuntat aplicatia i-Asigurare, prin care clientii operatorului telecom pot compara oferte si isi pot incheia, direct prin telefon, polita RCA, asigurari de locuinta si de calatorie in strainatate.

Gradul de penetrare al Internetului in Romania – in crestere

In Romania, penetrarea Internetului a crescut constant in ultimii ani, atingand 53% la nivel national si 63% la nivel urban in randul persoanelor cu varsta de peste 15 ani in aprilie 2013, arata datele GfK Romania. In acelasi timp, apetitul romanilor pentru tablete si smartphone-uri este in continua crestere. Vanzarile au cunoscut o importanta tendinta ascendenta in ultimii ani, smartphone-urile ajungand la o pondere de 25% din totalul pietei de telefoane mobile in unitati in 2012, iar numarul de tablete vandute a crescut de aproape 5 ori in 2012 fata de 2011.

Leave a Reply