Florin PANDELE: Conditiile unei colaborari sunt impuse de catre asiguratori service-urilor, si nu negociate

Florin PANDELE: Conditiile unei colaborari sunt impuse de catre asiguratori service-urilor, si nu negociate
za, sa implementeze sisteme electronice de evaluare a reparatiilor, precum AUDATEX, EUROTAX sau DAT, metode care au fost rapid adoptate si de service-uri. Ulterior, insa, service-urile semnaleaza practici tot mai diverse prin care asiguratorii incearca sa limiteze si mai mult sumele platite pentru reparatii.

In unele cazuri insa, asiguratorii au optat sa aduca piesele de schimb de la furnizorii proprii direct in service-ul unde urma a fi efectuata reparatia. Practica a fost insa contestata de mai multe unitati reparatoare, motivul fiind ca o parte din asiguratori opteaza pentru montarea pe masini a unor piese de calitate indoielnica, care ar pune in pericol siguranta masinii si a pasagerilor, singurul scop fiind de a reduce cheltuielile cu despagubirile.

“Din pacate, conditiile unei colaborari sunt impuse de catre asiguratori service-urilor, si nu negociate, asa cum ar fi trebuit sa fie”, a subliniat Florin PANDELE, Directorul General al service-ului AUTOCAR. “In principal, sunt doua conditii esentiale care se regasesc in cele mai diversificate variante: costuri reduse si un termen de plata cat mai indelungat pentru societatea de asigurari”, a specificat acesta.
“De exemplu, societatea de asigurari recomanda anumiti furnizori si deconteaza direct catre acestia contravaloarea pieselor comandate si folosite in reparatie. Alte societati aplica un algoritm de calcul al valorii pieselor in care trebuie sa te incadrezi, cum ar fi oferirea unui discount intre 10 si 40% din valoarea pieselor indicata de aplicatia AUDATEX.”

Din pacate, conform lui Florin PANDELE, indiferent ca este vorba despre un service reprezentanta sau de unul independent, asiguratorii neglijeaza de multe ori cel mai important aspect pentru client: calitatea lucrarii. Aceasta are de suferit mai ales din cauza calitatii pieselor de schimb folosite pentru reparatii.

Pe de alta parte, colaborarea service-urilor cu asiguratorii a ramas la fel de importanta pentru ambele parti implicate. De altfel, Directorul AUTOCAR a pus pe seama acestor parteneriate dezvoltarea accentuata de dupa anul 2000 a marilor unitati de service. “Trebuie sa recunoastem ca, dincolo de situatia grea si de multe ori tensionata pe care o traversam impreuna in ultimii ani, societatile de asigurari au avut un rol deosebit de important in dezvoltarea unitatilor reparatoare. Cred ca un service auto mare din Romania nu poate nega importanta colaborarii cu societatile de asigurari si acelasi lucru cred ca este valabil si pentru o societate de asigurari serioasa.”

Asigurarile auto si aspecte legate de metodele de reducere a costurilor vor fi dezbatute in cadrul Zilei Asigurarilor Auto ce va avea loc pe 22 mai, la Sinaia, in cadrul Forumului International Asigurari-Reasigurari. AUTOCAR este Partener al conferintei dedicate asigurarilor auto, precum si al editiei din acest an a FIAR.

Leave a Reply