Ford Motor Company a marcat luni, 22 aprilie, lansarea productiei noului motor EcoBoost de 1,5 litri la uzina sa de talie mondiala din Craiova, Romania, jucand astfel un rol major in ceea ce priveste flexibilitatea productiei Ford la nivel global.
Boost de 1,5 litri este cel de-al doilea motor ce va fi construit la uzina de motoare din Craiova in care Ford a investit peste 230 de milioane de euro, dupa premiatul motor EcoBoost de 1 litru, ce a fost lansat in productie cu un an in urma. in total, Ford investeste peste 800 de milioane de euro in producţia de motoare si vehicule din Romania.
Motorul de 1,5 litri beneficiaza de tehnologia turbo caracteristica EcoBoost, injectie directa si supape cu distributie variabila si a fost proiectat pentru a oferi consum si mai redus, precum si niveluri inalte de rafinament, silentiozitate si performanta.
„Uzina de Motoare de la Craiova are un rol foarte important in ansamblul flexibilitatii sistemului global Ford de productie a motoarelor. Ma bucura foarte mult faptul ca fabrica noastra va avea o contributie semnificativa in sprijinirea cererii mari la nivel global pentru vehicule Ford cu consum redus de combustibil si emisii scazute de CO2”, a declarat Jan Gijsen, Presedintele Ford Romania.
Motorul EcoBoost de 1,5 litri va fi mai intai introdus pe piata chineza pe noul Ford Mondeo, ce si-a facut deja aparitia la Salonul Auto de la Shanghai. Ulterior, noul motor de 1.5 l EcoBoost va echipa modelul Fusion in America de Nord in cursul acestui an, respectiv noul Mondeo in Europa.
Uzina de Motoare de la Craiova are in prezent aproximativ 1000 de angajati care lucreaza in doua si trei schimburi pentru a face fata cererii de motoare Ford EcoBoost de pe piata.
„Lansarea productiei noului motor EcoBoost de 1,5 litri reprezinta un punct de reper pentru echipa noastra de aici, de la Craiova. Sunt foarte mandru ca, datorita acestui nou motor, produsele noastre vor fi de acum incolo utilizate nu numai in Europa, ci in intreaga lume”, a declarat Ian Pearson, Șeful Sectiei de Productie Motoare de la uzina din Craiova.
Noul motor EcoBoost de 1,5 litri cu bloc-motor din aluminiu si doua axe cu came va prezenta unele dintre caracteristicile inovatoare lansate odata cu premiatul motor EcoBoost de 1 litru, inclusiv o galerie de admisie integrata in chiulasa. Noul motor este preconizat a oferi aceleasi performante in materie de putere si cuplu ca si actualul motor Ford EcoBoost de 1,6 litri, in acelasi timp asigurand un consum si emisii de CO2 mai mici.
Motorul EcoBoost de 1,5 litri este primul motor Ford care incorporeaza un ambreiaj controlat de calculator pe pompa de apa actionata de curea, ceea ce imbunatateste si mai mult eficienta, reducand timpul de incalzire. A fost adaugat si un radiator cu racire pe apa pentru o alimentare mai eficienta a motorului cu aer.
In cadrul evenimentului de laansare, Ford Romania anunta totodata si efectuarea unei donatii catre Universitatea din Craiova, Facultatea de Mecanica. Aceasta consta in doua automobile Ford B-MAX si doua motoare EcoBoost de 1 litru, de care vor beneficia studentii in cadrul cursurilor practice.
Dan Claudiu Danisor, rectorul Universitatii din Craiova a declarat: „Dorim sa multumim Ford Romania pentru interesul manifestat de companie in educarea tinerelor generatii de specialisti in industria auto. Construim un parteneriat solid cu Ford si impreuna vom putea sa cream un mediu motivational pentru studentii nostri si sa ii pregatim pentru viitoare oportunitati de angajare”.
„Ford este mai mult decat un investitor in Romania si in Dolj. Ford este, de asemenea, un partener si un membru responsabil al comunitatii orasului Craiova si suntem foarte onorati sa facem aceasta donatie. Vrem sa asiguram Universitatea locala de angajamentul nostru ferm de a sprijini educatia si de a contribui la viitorul specialistilor romani”, a declarat Jan Gijsen, Presedintele Ford Romania.