In 2012 au crescut reclamatiille asiguratilor pe polite CASCO si Carte Verde. Doua companii cumuleaza peste jumate din sesizari

In 2012 au crescut reclamatiille asiguratilor pe polite CASCO si Carte Verde. Doua companii cumuleaza peste jumate din sesizari
acte aflate in vigoare. Totusi, dinamica lunara a numarului de petitii arata inregistrarea unei tendinte crescatoare, in special in ultimele trei luni ale anului 2012.

Circa 98,9% (7.324) dintre petitiile depuse in 2012 au vizat segmentul asigurarilor generale, in cadrul acestora cea mai ponderea majoritara fiind detinuta de reclamatiile si sesizarile inregistrate la nivelul asigurarilor auto – RCA, CASCO si Carte Verde.

Astfel, pe segmentul RCA s-au depus 65,9% din reclamatiile totale, adica 4.879 anul trecut (fata de 5.460 in 2011), iar pe CASCO numarul petitiilor formulate de asigurati a fost in crestere, de la 1.239 de petitii, la 1.766. Petitiile inregistrate pe clasa asigurarilor obligatorii de raspundere civila auto RCA reprezinta aproximativ 0,072% din numarul contractelor incheiate, respectiv 1,65% din numarul dosarelor de dauna avizate, conform datelor raportate de asiguratori.

In timp ce fata de anul 2011 numarul sesizarilor solutionate pentru alte forme de asigurari generale s-a redus considerabil, de la 471 la 92 de cazuri, numarul reclamatiilor inregistrate pe segmentul Carte Verde a crescut de aproape sase ori, la 587 de raportari, de la 98 cu un an in urma.

Neplata despagubirilor/valorilor de rascumparare reprezinta cel mai reclamat aspect de catre romani, acesta facand obiectul a 6.951 de petitii (93,87%) din totalul celor inregistrate anul trecut. Solicitarile de recalculare a valorii despagubirilor si problemele de comunicare intre asigurati sau pagubiti si inspectorii de dauna au reprezentat alte cauze importante pentru depunerea unei reclamatii la CSA in 2012.

Patru societati au inregistrat peste 83% din numarul reclamatiilor

Peste jumatate din numarul total de reclamatii adresate CSA in 2012 au fost inregistrat de doua societati de asigurare: ASTRA Asigurari, cu 2.357 de plangeri (31,8%) si EUROINS, cu 1.517 (20,5%). Daca luam in calcul si cazurile inregistrate de urmatoarele doua companii din topul reclamatiilor, respectiv OMNIASIG VIG (18,58%) si ASIROM VIG SA (12,44%), rezulta ca patru companii au cumulate peste 83,3% din totalul sesizarilor formulate in 2012 de asigurati.

Raportat la numarul contractelor aflate in derulare in anul 2012, numarul petitiilor intemeiat formulate pentru aceste societati a avut o pondere cuprinsa intre 0,04% si 0,06%, iar in raport cu numarul daunelor avizate, intre 0,71% si 2,89%, potrivit raportului CSA.

Peste 99% din numarul petitiilor intemeiate formulate in anul 2012 au fost indreptate impotriva societatilor de asigurare, in timp ce petitiile inregistrate impotriva brokerilor de asigurare au reprezentat 0,93% din total.

De asemenea, autoritatea de supraveghere a analizat in 2012, in mod separat, 962 de solicitari ale unitatilor reparatoare, iar 720 dintre acestea, reprezentand 74,84% din total, au fost finalizate prin plata despagubirilor solicitate.

*Surse: Raport Anual CSA

Leave a Reply