Mazda revine pe profit in 2013 ?

Modelul a fost introdus in 2012, si de noua Mazda6, lansata in decembrie. Si in Europa situatia s-a imbunatatit pentru companie, in ciuda stagnarii pietei de automobile de pe continent.
Euro, fata de anul fiscal anterior cand au fost inregistrate pierderi. Volumul de unitati vandute a ramas neschimbat la 1,24 milioane, desi CX-5 a depasit semnificativ asteptarile cu 200.000 de modele comercializate la nivel global. Ca rezultat, Mazda a crescut capacitatea anuala de productie pentru SUV-ul compact, primul model care a integrat gama de tehnologii SKYACTIV si limbajul de design KODO, sufletul miscarii, la 240.000 de unitati. Vanzarile noii Mazda6, al doilea model SKYACTIV au fost de asemenea foarte incurajatoare. Iar motorul SKYACTIV-D s-a dovedit popular in randul cumparatorilor acestor doua modele, 70% dintre clienti alegand acest motor ecologic. Si in Romania volumele au fost in crestere pe finele anului fiscal. In primul trimestru din 2013, numarul de modele comercializate a crescut cu 38%, ajungand la 143 de unitati. Cota de piata a companiei in Europa s-a mentinut constanta in conditiile in care vanzarile au scazut, reflectand situatia intregii piete. Cu toate acestea, Mazda a avut o imbunatatire majora in a doua jumatate a anului. Vanzarile au crescut in Europa** cu 4,7% raportat la prima jumatate, au depasit dinamica pietei si compania si-a crescut cota la 1,1%. Trendul s-a accentuat in ultimul trimestru, cand vanzarile Mazda in Europa au ajuns la 39.804 unitati, cu 50% mai mult decat in trimestrul anterior si cu 1,7% peste aceeasi perioada a anului fiscal anterior. Acest rezultat a fost posibil intr-o perioada in care piata de automobile din Europa s-a contractat cu aproximativ 10 procente. Avand la baza imbunatatirea situatiei livrarilor pentru CX-5 si succesul lansarii noii Mazda6 in februarie, cota de piata Mazda in Europa a crescut la 1,3% in perioada ianuarie-martie. Compania crede ca trendul pozitiv va continua in anul fiscal 2013-2014, estimand o crestere cu 12% a venitului global si dublarea profitului curent. Volumul de unitati vandute se estimeaza de asemenea ca va creste cu 8% la 1,34 milioane si cu 17% in Europa (inclusiv Rusia), ajungand la 200.000, in primul rand datorita popularitatii in crestere a celor doua modele SKYACTIV disponibile si a introducerii unui al treilea. Mazda estimeaza 1,7 milioane de unitati vandute in anul fiscal 2015-2016.

Leave a Reply