MysteryShopping (2): S-a scumpit tot! Nici vecinilor nu le pot recomanda o asigurare la noi!

MysteryShopping (2): S-a scumpit tot! Nici vecinilor nu le pot recomanda o asigurare la noi!

Vineri dupa amiaza, final de program. Iau inima in dinti si pasesc in prima agentie a unui asigurator: este situata pe o artera centrala si foarte circulata din Capitala. Sediul agentiei sau, cel putin, incinta in care am intrat era destul de mica si aglomerata. Doamna L. este singura, ea se ocupa de oferte, ea raspunde la telefon. De inteles pentru ziua din saptamana in care ne aflam si, mai ales, a orei pe care am ales-o pentru a vizita agentia.

Discutia e deosebit de pragmatica si eficienta: in cateva minute datele sunt introduse in soft pentru a avea oferta. Intrebari scurte, la obiect. Acolo unde este cazul Doamna L. insista pentru detalii si propune solutii. Afla ca nu sunt pasionat de pescuit, asa ca eliminam clauza pentru condus in afara drumurilor publice.

Avem o oferta aproape gata. Dar totusi scumpa. Peste 10% din suma asigurata. Doamna L. isi da seama si directioneaza discutia pentru a incerca sa diminuam pretul. Explica fransiza, decidem sa o marim, renuntam la acoperire externa: “Daca nu iesiti din tara des, nu merita!”.

Agent asigurare: Ce-ar mai putea ieftini polita… avem o optiune pentru vehiculele iesite din garantie. Daca alegeti sa reparati la service-uri agreate de noi, trebuie sa va explic, nu toata lumea doreste aceasta optiune: avem o retea de service-uri agreata, nu reprezentante, dar service-uri cu care avem parteneriate. Daca alegeti aceasta optiune, prima poate scadea. Daca se poate s-o ieftinim un pic… nu se stie niciodata.

Intr-adevar, cu optiunile recomandate, valoarea primei se diminueaza cu 10%. Ramane sa ma decid pe ce varianta merg. Am un print cu oferta si o carte de vizita.

In incheierea discutiei ajungem sa vorbim despre tarife. Iar Doamna L. parca a iesit din pielea vanzatorului si este deosebit de sincera:

Agent asigurare: S-a scumpit tot! Inclusiv pentru clienti care n-aveau daune… tot s-a scumpit. Oricum, noi aveam tarife mai mari, sa avem totusi de unde sa despagubim, avem un nume! A crescut rata daunei enorm, exagerat de mult! Astazi ne-au venit trei clienti de la alta companie sa facem calcule. Veneau de la o companie cu preturi mici. Si acolo s-au scumpit! Noi anul trecut n-am incasat mai nimic dar a trebuit sa platim daune…

Client: Dar la un broker as putea obtine o oferta mai buna?

Agent asigurare: In mod normal nu, ei ar trebui sa oferteze la fel ca noi. Daca poate da o oferta considerata “comerciala”, o face pe barba lui. Din comisionul lui. De regula, nici lor nu le mai convine sa procedeze asa. Oricum, oferta dumneavoastra e unica in sistem, chiar daca ar incerca sa emita un broker o alta oferta. Bine… s-ar mai putea juca cu valoarea sumei asigurate, sa mai adauge sau sa scoata o clauza… dar cam atat. Din pacate, nu mai putem acorda reduceri. Nici mamei mele nu mai pot sa-i fac o reducere. Vecinului meu i-am recomandat sa caute in alta parte… S-a scumpit tot! Nici vecinilor nu le pot recomanda o asigurare la noi!…

Am pornit cu oferta in buzunar catre urmatoarea tinta.

Leave a Reply