MysteryShopping (3): Codrutooo, nu-mi speria asiguratii!
Am ajuns la sediul urmatoarei companii, chiar vizavi de prima Agentie in care intrasem cu cateva minute in urma. Aproape 20 de metri patrati, doua birouri, in spatele lor doua doamne care… la prima vedere discutau, fiecare cu cate un client.
Calm, dau sa ma asez pe scaunele destinate asteptarii dar… surpriza: lucrurile nu erau asa cum pareau. Intr-adevar, era un client in agentie dar, la celalalt birou, se afla o doamna care vindea produse cosmetice in sistem MLM. “Doamna Codruta” (urma sa aflu cum o cheama peste doar cateva momente), si-a strans rapid mostrele si cataloagele, si a luat loc pe un scaun liber, eu asezandu-ma la invitatia politicoasa a interlocutoarei.
Intre timp, Doamna Codruta devine un pic agitata si revine la biroul la care ne aflam incercand sa ia unul din telefoanele mele, aflate pe masa. Zambesc, o invit sa-l pastreze daca ii place, zambeste si angajata companiei de asigurari, Doamna A., care o dojeneste cald pe distribuitoarea de cosmetice: “Codrutooo… nu-mi speria asiguratii!”
Moment amuzant, atmosfera degajata, rade chiar si celalalt client de la biroul alaturat. A fost o situatie deloc deranjanta, ba chiar a incalzit atmosfera, Doamna A. a gestionat bine lucrurile, a iesit chiar in avantaj in fata clientului: eram deja asiguratul ei…
Compania la care ma aflu este una dintre cele cunoscute pentru… tarife “accesibile”. Acest lucru se simte chiar si din atitudinea Doamnei A., cu zambetul pe buze, deosebit de amabila si optimista in ceea ce priveste vanzarea politei.
Incepem dialogul standard, tipul masinii, numar de km/an, deplasare in afara tarii… tot meniul.
Ajungem la starea civila:
Agent asigurari 1: Casatorit/Necasatorit… intreaba Doamna A.
Client: Necasatorit, zic, si completez: Daca as fi fost casatorit ar fi fost pretul mai mic?
Agent asigurari 1: Sigur ca da, 5% reducere… si inca 5% daca ati fi avut si un copil! raspunde prompt interlocutoarea mea.
Client: Buna treaba… reducere de 10%… De ce?
Agent asigurari 1: Probabil ca s-a gandit cineva sa dam oamenilor niste beneficii, sa-i atragem cumva…
Client: Deci n-are legatura cu sofatul preventiv?
Agent asigurari 1: S-ar putea sa aiba… e o reducere…
In timp ce Doamna A. genereaza oferta, de la biroul alaturat aud urmatoarea replica, adresata clientului:
Agent asigurari 2: Stiti ce va rog… in sertarul al doilea din dulap… asa… acela… luati dumneavoastra un RCA si il puneti in primul sertar de la imprimanta… perfect… (Zambind): Asa, sa munciti si dumneavoastra la intocmirea politei.
Rade. Si clientul e amuzat, ma uit in jur sa vad daca e vreo imprimanta pe langa mine, sa stiu daca ma paste acelasi tratament. Nu e cazul. E doar o imprimanta. Desi eu o privesc ca indrazneata, rugamintea n-a deranjat clientul.
Intre timp, mai e nevoie de alte detalii pentru ofertare. Ajungem la valoarea de nou a masinii. Aproape 17.000 EUR… Doamna A. se scuza ca, din pacate, nu poate trece o valoare diminuata a masinii… ar fi iesit prima un pic mai mica…
In final, au rezultat doua oferte. Costurile sunt aproape de doua ori mai mici decat la compania vizitata anterior. In plus, cele doua oferte sunt insotite de explicatii clare, clauze, acoperiri, excluderi si definitia fransizei. Ma declar multumit de explicatii. Cu toate acestea, expun cat se poate de clar o nedumerire:
Client: Stiti, oferta e foarte buna, cu toate astea, va intreb direct… umbla vorba in piata cum ca nu prea stati bine la plata daunelor… Nu va suparati ca intreb…
Agent asigurari: Ei, cum sa ma supar. Incepand de anul asta stam foarte bine. Sigur, nu spun ca n-or fi fost probleme in trecut, stiti cum e… fum fara foc nu iese… Dar s-a schimbat conducerea! Toata, de la varf in jos. Prima grija a noii conduceri a fost sa rezolve plata daunelor. Avem si parteneriate cu toate service-urile, nu va faceti griji! Spre exemplu, am avut o dauna de casa, ieri a completat dosarul, azi a fost inspectorul sa vada dauna.
Profit de discutia despre asigurarea locuintei si deschid un alt subiect. Aflu ca e suficient sa detin o asigurare facultativa si ca se dau amenzi. Cu toate ca afirm ca tocmai mi-a expirat polita, Doamna A. nu imi propune o oferta. Pacat.
Incheiem cordial discutia. E clar ca Doamna A. stie sa vanda auto, plec cu ofertele printate si o carte de vizita.