MysteryShopping (4): Ce poate face o Agentie care lucreaza cu doi brokeri lesinati care aduc 1 miliard pe luna?
decat generos, nefolosit in totalitate. Patru dintre cele sase birouri sunt goale. Doi agenti de asigurare: unul implicat intr-o discutie telefonica, celalalt, amabil, ma invita sa iau loc. Explic ca doresc o oferta pentru o asigurare CASCO, ii inmanez actele iar Domnul T. incepe prelucrarea acestora pentru generarea ofertei.
Domnul T. este laconic. Nu spune mai mult decat trebuie, nu intreaba mai mult decat e nevoie. Intrebari scurte la obiect, dupa fiecare intrebare consemneaza, aproape mecanic, raspunsurile mele in softul dedicat. Peste linistea din agentie se aud doar sacadat zgomotele tastaturii. Si-atat. (Nota autorului: Nu, de aceasta data n-am mai avut ocazia sa ascult un refren amuzant, ca in episodul precedent. ) Dar… pana la un punct: colegul Domnului T. initiaza o convorbire telefonica. In linistea totala, convorbirea intr-un loc public din Agentie, in fata clientului, pe o tonalitate ridicata, nu a avut cum sa nu atraga atentia.
O reproduc cat mai aproape de realitate, fara alte comentarii:
Agent de asigurare (acorda, probabil, consultanta sau motiveaza posibilitatea unei agentii de a acorda reduceri):
Nu, nu, nu!!!… astea se calculeaza cu tariful dupa fiecare masina in parte. Se trimite tabelul la Centrala si acolo se aproba reducerile. Se face o conventie. Ti-am zis… decat pentru autoturisme utilitare folosite in constructii… Pe CASCO… nu stiu cat poate sa dea, 20 – 25%, depinde cum le pui, ma intelegi?! Daca le pui pe toate riscurile… pe cum ii zice… asta noua, total+ si fransiza zero si cu alea… n-o sa dea foarte mult… cam un 20%, ma intelegi? Daca mai pui 200 EUR fransiza pe eveniment poti sa te duci pana la 30%
Si explicatia pentru competenta in acordarea reducerilor:
Depinde de fiecare agentie cum isi negociaza mai departe cu regionala… Eu pot sa cer un procentaj datorita… incasarilor pe care le am sau clientilor… sau brokerilor…
Daca ai un neica nimeni intr-o agentie cu doi brokeri lesinati care fac amandoi un miliard pe luna si rata daunei 300% nu-ti mai da nimeni nimic… maxim 5%… ma intelegi?
Intre timp, atentia se indreapta catre Domnul T. care a printat deja oferta. Interlocutorul imi demonstreaza in cateva minute ca este un profesionist. Imi ofera explicatii clare si la obiect: suma asigurata, clauze, excluderi, fransiza si mod de aplicare, reuseste chiar sa detalieze o matrice care parea complicata la prima vedere cu variatia pretului in functie de valoarea fransizei alese. Trecem chiar si prin tipurile de produse. Din pacate, denumirile comerciale nu-l avantajeaza deloc iar eu nu le inteleg. Pune accentul pe caracteristici si beneficii, explica diferentele dintre mai multe variante de asigurare. Din nefericire, nu are ce sa-mi vanda. Sau… ar avea ce, insa cum as putea sa cumpar daca peste drum as plati de trei ori mai putin? Ma uit la tarife si constat ca pentru o suma asigurata cu 15% mai mare, tariful este de trei ori peste prima oferita la asiguratorul vecin. Iar eu sunt un client interesat de pret!…
Imi dau seama ca stia prea bine acest lucru. Stia de cand am intrat in agentie. Asa se explica oarecum blazarea si atitudinea politicoasa dar fara prea mare entuziasm. Cu toate acestea merita respect! A prezentat corect oferta, a pus accent pe beneficii… chiar daca stia la ce rezultat vom ajunge. N-a fost surprins cand i-am spus ca mi se pare scump. S-a limitat sa precizeze: “Dati un ban… dar… n-aveti probleme la daune”.