Explicatia acestei modificari legislative – OG 27/2011 este ca “in ultima perioada Romania se confrunta cu o serie de evenimente rutiere cu consecinte extrem de grave in care sunt implicate autovehicule construite și echipate pentru transportul de 9 persoane, care efectueaza transport rutier national, contra cost, de persoane, cele care efectueaza transport rutier national de marfa, precum și vehicule care efectueaza transport rutier de vehicule rutiere defecte sau avariate.” O alta justificareicare a acestei ordonante, este de a elimina „piratii“ de transport marfa fara licente sau fara sa respecte prevederile legale efectuand astfel evaziune fiscala. Aceste modificari ale ordonantei vor intra in vigoare pe data de 5 mai, iar de atunci Inspectoratul de stat pentru controlul in transportul rutier va putea sa controleze vehiculele de masa maxima intre 2,4-3,5 tone. Soferii pentru vehiculele nou licentiate trebuie sa aiba atestate profesionale. Ordonanta Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere prevede ca „pentru a efectua transport rutier national contra cost de marfuri cu vehicule rutiere a caror masa maxima autorizata, inclusiv cea a remorcii/semiremorcii, este cuprinsa intre 2,4 tone şi 3,5 tone, intreprinderile trebuie sa fie autorizate de catre autoritatea competenta” precum si „pentru a efectua transport rutier national contra cost de persoane cu autovehicule avand 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducatorului auto, destinate prin constructie și echipate pentru transportul de persoane, intreprinderile trebuie sa fie autorizate de catre autoritatea competenta”.

Ordonanta care vizeaza licentierea autovehiculelor de transport cu masa maxima intre 2,4 și 3,5 tone
Leave a reply