Cand cei opt piloti BMW vor fi prezenti pe legendarul circuit pentru prima intrecere competitionala din acest sezon, multe se vor fi schimbat de anul trecut, unul incununat de succes.
ra o scurta prezentare a celor mai importante schimbari din acest sezon. Jens Marquardt despre… …BMW M3 DTM. “Pe baza experientei pe care am acumulat-o in sezonul trecut, am facut masina mai robusta in toate compartimentele. Intrucat suntem limitati din punct de vedere al nivelului de dezvoltare la care putem supune aerodinamica, am pus accentul pe alte aspecte. In special imbunatatirile aduse setarilor BMW M3 DTM pot face diferenta in week-endurile de cursa. Inginerii de cursa ai fiecarei echipe, impreuna cu pilotii, joaca un rol important in aceasta privinta.” …noul format al week-endurilor de cursa DTM. “In 2012, eram nou-veniti in DTM si initial a trebuit sa ne obisnuim cu campionatul si cu procesele specifice pe care competitia le implica. Am reusit sa ne descurcam de la prima incercare. Reducerea week-endurilor de cursa la doua zile propune o alta provocare pentru toti cei implicati. Cand am pregatit sezonul 2013, am incercat in principal sa imbunatatim interactiunea dintre mecanici in stand, precum si comunicarea dintre ingineri si echipaje. Ne-am straduit sa facem intreaga structura mai eficienta. Pentru a simula noile conditii, am cladit totul la testul de la Hockenheim ca si cum am fi la un week-end de cursa pentru prima data – de la pit wall la reteaua radio. In general vorbind, salutam noul format de cursa – consideram ca astfel week-endurile vor deveni mai compacte si mai atractive.” …echipa noua, BMW Team MTEK. “Probabil, cea mai mare provocare a noastra de-a lungul iernii a fost sa unim si sa integram a patra echipa, BMW Team MTEK. Gruparea lui Ernest Knoors a avut doar cateva luni la dispozitie in care sa se pregateasca pentru prima aparitie. Mai mult, noi – cei de la BMW Motorsport – a trebuit sa adaptam intreaga infrastructura pentru a se potrivi pentru patru echipe si opt masini. Structura sedintelor a fost si ea modificata, pentru ca pur si simplu ai nevoie de mai mult timp pentru orice – in special comunicarea intre partile implicate – atunci cand ai opt piloti si opt masini. Si acest lucru a fost analizat serios de-a lungul pregatirilor.” …Drag Reduction System (DRS / sistemul de reducere a rezistentei aerodinamice). “Primele teste cu DRS le-am efectuat la inceputul anului. Cand am evoluat in premiera pe circuit cu acest sistem, provocarea a fost sa-l integram pe o singura masina a fiecarui constructor astfel incat sa nu afectam testele normale. De atunci, DRS a fost dezvoltat continuu. Sistemul a fost supus si unui test de stres, iar acum este pregatit sa fie utilizat in curse.” …pneurile alternative. “Pneurile alternative (option tyre) a fost dezvoltat pentru a face DTM si mai interesant. Este mai rapid decat pneul normal pe parcursul primelor tururi – doar regimul de cursa ne va spune exact cu cat este mai rapid. Totusi, cauciucul se degradeaza dupa o anumita perioada. Chiar si dupa teste, nu stim exact cum se va comporta. Vom afla acest lucru doar la Hockenheim, atunci cand pneurile vor fi folosite prima data intr-o cursa. Insa nici atunci nu vor putea spune cu precizie cum vor functiona pe celelalte circuite. In concluzie, chiar si dupa teste, inca suntem dominati de un nivel ridicat de incertitudine asupra acestui aspect.” …interconexiunea dintre pneurile alternative si DRS. “Combinatia celor doua schimbari, pneul alternativ si DRS, promite sa furnizeze cateva momente interesante. Sprijinim utilizarea celor doua elemente si le vedem ca o decizie buna pentru sport si pentru fani.”

Sezonul 2013 DTM: Principalele schimbari
Leave a reply