SONDAJ: Vanzarile online de asigurari au nevoie de reglementare speciala
speciala, in timp ce restul sunt de parere ca sistemul functioneaza normal.
“Politele online ar trebui emise numai dupe ce asiguratul a trimis scanat o copie a certificatului de inmatriculare auto si buletinul proprietarului”, astfel incat sa nu se mai permita dinimuarea primei de asigurare, considera unul dintre participantii la sodaj.
In cazul politelor RCA, introducerea unor date false precum automobil – mixt in loc de autoutilitara, CNP-ul parintilor, o capacitate cilindrica mai mica decat cea reala, o adresa din mediul rural in loc de cea de domiciliu sunt numai unele din metodele folosite pentru a micsora valoarea primelor de asigurare platite.
De asemenea, renuntarea la o parte din comisionul incasat de brokeri pentru a oferi politele la un pret mai mic este considerata o practica neconcurentiala.
Pe de alta parte, “asigurarile online se pot incheia cu usurinta numai in cazul asigurarilor obligatorii […] si in cazul asigurarilor care nu implica o inspectie de risc”, indica un alt respondent. Pentru celelate tipuri de asigurari, este dificila vanzarea pe Internet fara a efectua o inspectie de risc a obiectului asigurarii.
Politele RCA si de calatorie, alaturi de asigurarile pentru locuinte domina in topul produselor oferite prin intermediul acestui serviciu, iar platile realizate la livrarea politei sau online prin card reprezinta cele mai populare metode de achitare utilizate.
In prezent, estimarile privind vanzarile pe Internet nu depasesc 5% din totalul subscrierilor, dar prezinta totodata un important potential de crestere, atat pentru companiile de asigurare, cat si pentru brokerii de asigurare.
Emiterea electronica a politelor RCA a devenit obligatorie incepand cu 1 ianuarie 2010, odata cu intrarea in vigoare a sistemului Bonus-Malus si a fost un factor esential pentru dezvoltarea vanzarilor online. De asemenea, tinand cont de cele 33 de procente pe care RCA-ul le detin in totalul vanzarilor, sporirea vanzarilor de RCA pe Internet ar duce implicit si la o crestere a acestui canal de distrbutie.
In momentul de fata, serviciile de asigurari online sunt oferite in special de catre brokeri, insa companiile de asigurare arata un interes din ce in ce mai mare pentru acest canal de distributie.