Stefan PRIGOREANU: Este timpul sa recunoastem un adevar: majoritatea asiguratorilor sunt intr-o goana dupa cash, iar cei care vand la tarife nesustenabile sunt chiar alergatori – performeri
ce mai mult doar catre pret, ci reprezinta si o strategie nesustenabila pentru companii. “Este timpul sa recunoastem un adevar: majoritatea asiguratorilor sunt intr-o goana dupa cash, insa cei care vand la tarife nesustenabile sunt chiar alergatori – performeri. Cash-ul incasat acopera unele obligatii si chiar obiective pe termen scurt, insa pe termen mediu si lung aceasta politica este extrem de periculoasa”, ne-a declarat Stefan PRIGOREANU, CEO, MILLENIUM Insurance Broker.
“Desi avem reglementari care prevad ca tarifele se calculeaza pe baze actuariale, rezultatul este greu de inteles pentru client, si chiar pentru unii specialisti: o plaja de prime care variaza de la simplu la dublu! Probabil rezultatul calculului actuarial este ajustat in functie de politica comerciala si chiar financiara a companiei. Aceasta abordare a unor asiguratori se bazeaza pe comportamentul firesc al oricarui consumator, de a alege un pret mai mic pentru acelasi serviciu, cu atat mai mult cu cat de acel serviciu beneficiaza un tert, in cazul RCA-ului. Din pacate, brokerii pot contribui doar indirect, prin informarea si educarea clientilor”, a completat acesta.
Totodata, una dintre principalele provocari cu care se confrunta atat brokerii, cat si asiguratorii cu activitate pe segmentul corporate, este in continuare promovarea calitatii serviciilor in conditiile unei piete axate pe pret, nu numai in cazul asigurarilor RCA, ci si pe liniile non-auto si pe segmentul asigurarilor pentru companii.
“Desi MILLENIUM Insurance Broker este focusat pe segmentul de retail, avem in portofoliu multi clienti corporate. Cunoastem situatia, si putem afirma ca razboiul preturilor va continua. Piata de asigurari depinde direct proportional de contextul economic general, iar tendinta generala este de reducere a cheltuielilor si de optimizare a veniturilor. Clientii corporate se impart deja in 3 mari categorii: unii au devenit sensibili la propuneri de tip sharing-profit sau profit-commission; altii sunt foarte atenti cu conceptul de cut-costs, iar ultima categorie imbina in mod fericit cele doua concepte enumerate anterior. Din pacate, nu cred ca mai putem reveni la modul de lucru de dinainte de criza, considerat normal”, a declarat cu privire la acest subiect Stefan PRIGOREANU.
Compania de brokeraj MILLENIUM Insurance a finalizat recent un amplu proces de rebranding. Compania nu mai este captiva a Grupului GRIVCO, fapt reflectat si in renuntarea la sigla actionariarului majoritar. Business-ul generat de acest actionar reprezinta in prezent mai putin de 4% din cifra de afaceri a companiei.
Cu Stefan PRIGOREANU va puteti reintalni in cadrul Zilei Brokerilor de la FIAR 2013, fiind unul dintre vorbitorii acestei editii. Evenimentul va avea loc in data de 20 mai, la Casinoul din Sinaia, incepand cu orele 10.00.
Detalii despre conferinta gasiti aici !