Turistii romani sunt mai exigenti si se informeaza din ce in ce mai mult. Campania Nationala “ASIGURA-TE!” ofera informatiile de baza despre asigurarile travel
dificari importante fata de acum 10 ani. Principalii factori care au contribuit la acest aspect includ cresterea gradului de penetrare a Internetului, dezvoltarea pachetelor de vacanta oferite si numarul mare al site-urilor de profil, potrivit Presedintelui ANAT – Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania, Lucia MORARIU. Faptul ca turistii romani sunt din ce in ce mai informati se reflecta si in cresterea segmentului asigurarilor travel, acestea atingand in primul trimestru din 2013 cea mai ridicata valoare inregistrata in ultimii sase ani de zile, de la debutul crizei financiare.
“Acum 10 ani nu era atata tehnologie, internetul era utilizat intr-o mica masura, pachetele de calatorie erau de foarte multe ori predefinite si standardizate, iar situatia economica era alta. Intre timp s-a produs o adevarata revolutie a internetului, numarul vizitatorilor site-urilor de turism crescand incontinuu, de la an la an. A inceput sa conteze semnificativ internetul in comportamentul turistilor si in alegerea destinatiilor, cei mai multi vizitatori accesand pe langa portalurile cu informatii generale si site-urile agentiilor de turism”, a declarat Lucia MORARIU intr-un interviu acordat XPRIMM Newsletters.
Tendinta de reorientare a turismului pe destinatiile interne se observa si in Romania. “Statisticile ne arata ca numarul romanilor care au plecat anul trecut in strainatate a scazut cu 11%, si a crescut cu 32% pe destinatiile interne comparativ cu anul precedent, peste 15,8 milioane de romani calatorind in tara lor”, a afirmat Presedintele ANAT.
“Litoralul a fost destinatia vedeta, pentru ca multi romani iubesc litoralul romanesc si pentru ca vacanta inseamna pentru cei mai multi mare si soare. Cresterea pe litoralul romanesc in 2012 a fost de 36% comparativ cu anul precedent. Dintre cei care au plecat in vacante externe, 99% au ales destinatii din Europa”, a adaugat Lucia MORARIU.
Printre caracteristicile profilului turistului roman din acest moment se numara:
turistii sunt informati, au asteptari mari si sunt mai exigenti;se manifesta o grija marita fata de modul in care este cheltuit bugetul de vacanta; cei mai multi turisti opteaza pentru hoteluri de 3 stele, tendinta inregistrata si la nivel european;peste 85% dintre consumatorii de vacante pleaca in cuplu, acest procent fiind urmat de familiile cu unul si doi copii;cel mai cautat sejur este cel de sapte nopti/opt zile;turistii din Romania sunt atrasi de ofertele ieftine, dar cauta si promotii all inclusive si prefera sa plece din tara chiar si pentru un singur weekend.
Asigurarile travel – in crestere
Asiguratorii au subscris pe segmentul de asigurari de asistenta turistica prime in valoare de 3 mil. EUR, cu 6% mai mult decat in T1 2012, respectiv cu circa 62% mai mult decat in T1 2008.
Incheierea unor astfel de polite reprezinta una dintre etapele care trebuie parcurse in procesul de planificare a oricarei calatorii. Asigurarea medicala de calatorie acopera cheltuielile medicale in cazul imbolnavirii sau a unui accident care a avut loc in timpul deplasarii in strainatate.
Romanii pot afla mai multe despre politele de calatorie in cadrul etapei a III-a a Campaniei Nationale “ASIGURA-TE!”, care are ca scop cresterea gradului de informare al consumatorilor cu privire la principalele tipuri de asigurari. ANAT realizeaza acest proiect alaturi de APPA – Asociatia Pentru Promovarea Asigurarilor, UNSAR – Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare, UNSICAR – Uniunea Nationala a Societatilor de Intermediere si Consultanta in Asigurari din Romania, IGPR – Inspectoratul General al Politiei Romane – Directia Rutiera si ISUMB – Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta “Dealu Spirii” al Municipiului Bucuresti.
Campania Nationala “ASIGURA-TE!” continua
Soferii si pietonii care traverseaza astazi zonele Piata Victoriei, Piata Unirii, Bd. Dorobanti, Stefan cel Mare, Piata Universitatii, Baba Novac, Barbu Vacarescu, Iancului, Bd. Iancu de Hunedoara, Piata Romana si Mihai Bravu vor primi de la promoterii dedicati “GHIDUL ASIGURATULUI”, materialul informativ gratuit cu informatii despre asigurarile auto, de locuinta, de viata, de sanatate si de calatorie.
Ajunsa deja in cea de-a doua luna, a treia etapa a Campaniei Nationale “ASIGURA-TE!” se desfasoara pana pe 20 septembrie 2013, cu sprijinul unor importante companii de asigurari si de intermediere in domeniu. Partenerii campaniei sunt companiile ASIROM VIG, BCR Asigurari de Viata VIG, alaturi de PIRAEUS Insurance Broker si OTTO Broker.
Pe intreaga durata a proiectului vor fi distribuite in intreaga tara peste 800.000 de brosuri informative gratuite. “GHIDUL ASIGURATULUI” va ajunge in marile intersectii din Bucuresti si din principalele 20 de orase din tara. De asemenea, promoteri dedicati vor distribui brosurile in principalele centre comerciale din marile orase. “GHIDUL ASIGURATULUI” a ajuns la publicul larg si prin intermediul cotidianului ZIARUL FINANCIAR si al saptamanalului BUSINESS MAGAZIN.
Proiectul se deruleaza cu sprijinul EUROPA FM, care va difuza timp de 3 luni spotul audio al acestuia. De asemenea, THE MONEY CHANNEL va difuza spotul video al campaniei, acoperirea media fiind asigurata si de partenerii wall-street.ro, 9am.ro, RazvanPascu.ro – cel mai citit blog despre calatorii din Romania si Revista PLAFAR.
Pe langa platforma online dedicata, www.asigura-te.org , proiectul beneficiaza si de sustinerea unei pagini de Facebook, facebook.com/Asigura-Te pe care va invitam sa o urmariti pentru a fi la curent cu activitatile campaniei si pentru a afla noutati din domeniul asigurarilor.