Unde si cum si-ar face asigurare auto Presedintele OMNIASIG daca ar fi un client obisnuit?
, forta de vanzare vinde cu greu polite mai scumpe, nivelul de educatie financiara este scazut, iar clientii nu sunt invatati sa se intereseze mai mult decat le ofera consultantul, sa faca diferenta intre produse si prin serviciile oferite, prin avantaje suplimentare, reputatie sau alte criterii. Prin urmare, ne-am dorit sa stim cum si unde si-ar incheia politele de asigurari auto un client responsabil, iar Presedintele OMNIASIG VIG, Mihai TECAU, ne-a dezvaluit cum ar aborda, din perspectiva unui client obisnuit, aceasta alegere.
RCA si CASCO la acelasi asigurator, fransiza si alte polite non-auto pentru a negocia un pret mai bun
“As face RCA si CASCO la acelasi asigurator si as negocia un pret mai bun. De asemenea, daca as avea o masina pe care trebuie sa o asigur, as urmari asigurarea CASCO in primul rand, pentru ca masina reprezinta bunul pe care doresc sa mi-l protejez. M-as baza pe experienta – pe partea de relatii, m-as interesa, m-as duce la service-uri si as culege diverse informatii, vizavi de cum se rezolva lucrurile in cazul unei daune, de exemplu. Este clar ca experienta pe CASCO o au companiile mari, multinationale – se vede din contractele pe leasing. Asadar, m-as duce catre o companie mare. As incerca sa negociez pe pretul oferit in prima instanta de asigurator”, a spus Presedintele OMNIASIG VIG, intr-un interviu acordat Revistei PRIMM – Asigurari&Pensii.
De asemenea, daca s-ar putea, liderul OMNIASIG ar merge “pe fransiza, pentru ca mi se pare un sistem bun care ar mai putea scadea nivelul primei, mai ales tinand cont de faptul ca si in caz de dauna totala nu vreau sa ma imbogatesc din asigurare – de fapt, eu nu vreau sa am daune. Ideea din spatele asigurarii este ca se poate produce un risc si, evident, lipsa unei masini iti schimba total viata. Asadar, nu imi doresc sa ajung in aceasta situatie si atunci as pleca de la ideea de eficienta pentru alegerea unei polite: as dori sa stiu cat de putin stau in service daca se intampla ceva, as intreba daca se poate despagubi direct sau daca service-ul la care as fi eu arondat (service-ul la care ma duc pentru schimbul de ulei s.a.m.d.) este in contract.”
Astfel, a continuat Mihai TECAU, ar incerca o negociere si sa isi construiasca singur produsul, pornind de la un pret standard, cu diverse optiuni.
“De exemplu, la daune totale sau partiale, as opta pentru fransiza, mai ales daca imi asigura o prima semnificativ mai mica. Mai mult, de la cele doua asigurari auto, m-as orienta si catre alte tipuri de polita, precum cea pentru locuinta, la acelasi asigurator, tocmai pentru a obtine un pret mai bun”, a incheiat Presedintele OMNIASIG.
Asadar, putem spune ca, pana va creste nivelul profesionalismului in vanzari, iar consultantii vor deveni mai activi, apropiindu-se de client, intelegandu-i nevoile ca sa ii poata prezenta apoi produsul potrivit, asiguratii ar trebui sa invete singuri cum sa se orienteze si la ce sa fie atenti atunci cand aleg o polita de asigurare.
Referitor la acest aspect, Mihai TECAU a subliniat ca “diferenta nu se face numai prin pret, ci si prin servicii, prin calitatea vanzatorului, prin produse partenere si prin calitatea oamenilor. Piata de asigurari din Romania nu a produs oameni care sa vanda scump”.