Volumul de polite de asigurari de viata noi s-a injumatatit in 2012 fata de 2008. Cum afecteaza criza din domeniul educational asigurarile?
oate sa-si permita o asigurare de viata. Ovidiu RACOVEANU, Membru in Directorat, GENERALI Romania, estimeaza ca s-a inregistrat o scadere de aproximativ 50% pe numar de polite noi/new business in 2012, comparativ cu 2008. De asemenea, se pare ca in 2013 va fi inca si mai greu decat in 2012, “deoarece s-a produs, la nivelul retelelor de vanzari, o scadere determinata de diminuarea numarului de recrutari”, pe fondul costurilor si conditiilor de licentiere.
“Modelul de business pe care l-au promovat anterior multe dintre companii se baza pe ideea de a recruta mult, scopul fiind ca noii intrati sa aduca vanzari noi. Datorita modificarilor legislative si a costurilor de licentiere, modelul de vanzare a trebuit sa fie regandit”, explica Ovidiu RACOVEANU.
Totusi, reprezentantul GENERALI atrage atentia ca, in prezent, este foarte dificil sa recrutezi, si nu pentru ca nu mai exista oameni dispusi sa invete si sa obtina bani din asigurari, ci pentru ca multi din noile generatii noi nu mai trec examenul de Bacalaureat – conditie obligatorie pentru examenul de licentiere.
“Pana acum nu ne puneam aceasta problema. Sunt niste efecte in lant: criza din domeniul educational afecteaza, evident, si zona asigurarilor. Cu toate acestea, suntem convinsi ca aceste etape sunt necesare pentru o profesionalizare reala a vanzarilor de asigurari de viata. In momentul de fata, numarul de agenti scade la toate companiile – cine spune altceva, dupa parerea mea, ori ii plateste pe acestia prin carte de munca si nu se uita la rezultate, ori nu spune intregul adevar”, precizeaza Membrul Directorului GENERALI Romania.
Asadar, din cauza faptului ca politele non-life sunt mai standardizate, iar pretul conteaza mai mult in decizia de cumparare, multi agenti de asigurare aleg sa isi desfasoarea activitatea in cadrul asiguratorilor care vand preponderent RCA si CASCO.
Exista insa si agenti experimentati, care pot vinde si produse de asigurare mai complexe, stiu o paleta mult mai larga de produse si care aleg sa ramana intr-o companie cu un portofoliu echilibrat.
Ovidiu RACOVEANU arata ca daca anul trecut 60% din venituri erau din vanzarile de asigurari non-viata, acum ponderea s-a schimbat la nivelul acestor agenti care au experienta mai mare, in favoarea asigurarilor de viata. De asemenea, productivitatea medie si prima medie sunt mai bune decat in trecut in cazul acestor super-agenti.
Astfel, precizeaza reprezentantul GENERALI Romania, “printr-o selectie naturala, s-a ajuns la crearea unei elite de vanzatori, atat in cazul GENERALI, cat si in cazul altor companii sau brokeri de asigurare”.